Saturday 25 May 2013

Tant Sarie

Vandag, 26 Mei, is die verjaardag van tant Sarie de Clercq (*1849  +1936). Sy was die vrou van oom Krisjan de Clercq, broer van my oorgrootjie se pa, Johannes Gysbert de Klerk, van Bethal. Ja, ek het reg gespel - die twee broers het hul van verskillend gespel (na familietwis).

Tant Sarie en haar man het op die familieplaas Hermansburg (buite Nelspruit) geboer. Hulle is dan ook beide daar begrawe. Haar dogter, Lenie, is toe later met een van die ou goudgrawers van Kaapsehoop (oom Albert Myburgh) getroud. Lenie was weer die ma van Boet Myburgh, wat later met 'n seun van JG de Klerk (Hendrik) se dogter, Martina, getroud is. Martiena se pa (oom Hendrik) was my ouma se oom. Verstaan jy? Toemaar, ek moes ook my varkies mooi bymekaar hou om dit alles te kon neerskryf!.

My pa (al in 2004 oorlede) het my die hele familie-geskiedenis vertel - en ek het dit alles gelukkig neergepen. Ewenwel, tant Sarie was glo 'n stoere boervrou wat die woeste Laeveld met sy malaria, slange en ander ongediertes, in die 1910-1920 jare moes tem en haar kinders in moes grootmaak.
Wanneer oupagrootjie Jacob (J.G. se seun) in die Pretoriuskop-omgewing (die wildtuin was nog nie geproklameer nie) kom jag het, het hy altoos by oom Krisjan en tant Sarie oorgebly. Later jare het grootoupa Jacob vir my pa-hulle kom wys waar hy gejag het, toe die wildtuin tot stand gekom het. Hulle het in tente gebly, en snags moes groot vure die leeus weghou. 'n Jonger broertjie is glo daar op Pretoriuskop aan malaria dood en is toe daar op die koppie begrawe.

So, vandag (26 Mei) is tant Sarie verjaardag. Ek dink met weemoed aan jou, tant Sarie, al het ek jou self nooit geken nie. Om hier in die ruigtes 'n bestaan in daardie gevaarlike jare te kon maak, moes vroue van murg in hulle pype, geverg het! Ek vat 'n slukkie warm koffie op tant Sarie!

No comments:

Post a Comment